نوشته شده توسط : زیبا

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

 

از میان بهترین وکلای پایه یک وکالت دادگستری در اصفهان حامد امیری نیز به عنوان بهترین وکیل اصفهان دارای تجربه و اطلاعاتی کامل در زمینه حقوق قضایی و انواع پرونده های تجاری و کیفری، ثبتی، حقوقی، خانواده در برگیرنده موضوعات ملکی، تعزیرات، اموربیمه، خانواده، مالی، شکایت، شهرداری، اداره کار و امور گمرکی می باشد. علاوه بر این، حامد امیری در انجام حرفه ای امور قرار دادها و شرکت ها تجربه وافی داشته و به عنوان وکیل خبره و متبحر ارائه دهنده کلیه خدمات وکالتی در اصفهان و سطح کشور می باشد.

موسسه حقوقی حامد امیری در طی سال ها فعالیت در زمینه های مختلف حقوقی با بهره گیری از تجربیات برترین وکیل در اصفهان با تخصص و مهارت کافی در امور حقوقی توانسته است تا به حال میزان قابل توجهی از رضایت افراد و موکلین را کسب نماید. یکی از امکاناتی که در موسسه حامد امیری جهت تسریع در خدمت رسانی به شما عزیزان فراهم شده است ، مشاوره حضوری ، غیرحضوری (تلفنی) و آنلاین می باشد تا به راحتی مسائل خود را با مشاور حقوقی در اصفهان در میان بگذارید. شما می توانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن با سامانه ثبت نوبت حضوری و غیر حضوری ، نوبت مشاوره خود را رزرو نمایید.  

خدمات وکالتی

 

زمانی که با یک مسئله حقوقی در زندگی مواجه می شویم اولین کار انتخاب یک وکیل مورد اعتماد و با تجربه است تا بتوانیم در این مسیر بهترین رهنمود ها را دریافت کرده و بهترین نتیجه را در پرونده خود بگیریم. با کوچکترین اشتباهی در طرح دعوی ، شکایت یا دفاع وارائه لوایح ممکن است نتیجه پرونده علیه شما تغییر کند و عواقب بدی را برایتان رقم بزند. موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان با سرپرستی یکی از بهترین وکلای اصفهان به دنبال ایجاد فضایی امن و رضایت بخش برای مراجعه کنندگان خود می باشد و در تلاش است تا با ارائه دانش جامع و تبحر و تجربه خود در پرونده های گوناگون، نگرانی آنها جهت انتخاب بهترین وکیل در اصفهان را بر طرف نماید . با مراجعه به موسسه حقوقی حامد امیری در ابتدا پرونده شما توسط بهترین وکیل در اصفهان به طور کامل و دقیق در چهارچوب موازین قانونی بررسی و تحلیل و امکان انجام وکالت یا عدم انجام وکالت پرونده به شما اطلاع داده می شود. بنابراین، مطمئن باشید که در موسسه حقوقی حامد امیری هیچ گاه وقت شما اتلاف نخواهد شد و پرونده شما با کمترین هزینه ، مناسب ترین بازدهی قانونی را برایتان خواهد داشت. 
هنوز هم یکی از دغدغه های افرادی که با مسائل حقوقی در اصفهان دست و پنجه نرم میکنند ، انتخاب وکیل خبره در اصفهان است که نیازمند تحقیق و بررسی زیادی می باشد. در شهر پرجمعیت و بزرگی همچون اصفهان وکالت نیز یکی از پر ریسک ترین و حرفه ای ترین شغل هاست که از اهمیت بالایی برخوردار است . وکیل در اصفهان فردی است باهوش ، پرتلاش و متعهد به امور کاری خود که سمت سنگین و پر مسئولیت وکالت را به دوش می کشد. با توجه به اهمیت و حساسیت شغل وکالت پیدا کردن وکیل خبره در اصفهان با ویژگی های مذکور کار آسانی نخواهد بود . 
از هر حرفه و شغلی مانند وکالت در اصفهان وکلای بسیاری در حال فعالیت هستند اما مسلما همکاری با هر وکیلی نتیجه مطلوب شما را حاصل نخواهد کرد به همین دلیل است که دقت در انتخاب بهترین وکیل در اصفهان اهمیت زیادی پیدا کرده است. 
در صورتی که با وجود تحقیقات بسیار هنوز هم در انتخاب وکیل در اصفهان دچار شک و دودلی شده اید، اعتماد به خدمات موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان می تواند بهترین تجربه را برای شما رقم بزند. موسسه وکالتی حامد امیری با ارائه بهترین خدمات در تمامی امور حقوقی به صورت حضوری و غیرحضوری تا کسب رضایت و مناسب ترین نتیجه ای که در چهارچوب موازین قانونی امکان تحقق هست ، در این مسیر شما را یاری خواهد کرد. علاوه بر این در صورت ضیق وقت ، می توانید مسائل و مشکلات حقوقی خود را با مراجعه به سایت حامد امیری در چت آنلاین و آنی بیان کرده و در سریع ترین زمان ممکن کامل ترین رهنمودها را از وکیل با تجربه دریافت کنید

 

وب سایت رسمی حامد امیری https://hamedamiri.org/



:: برچسب‌ها: وکیل اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

 

 

 

وکیل اتفاقی کیست و شرایط گرفتن آن

 

طبق گفته یک وکیل خوب در اصفهان معمولا جهت طرح دعوی در مراجع قضایی یا دفاع در مقابل مشاجرات مطرح شده از سمت شاکیان نیاز است که از ضوابط و مقررات حقوقی مطلع باشیم، و اگر از انان مطلع صدمات جبران نشدنی متوجه ما می شود. به این خاطر خیلی از افرادی که می خواهند وکیلی عالی در امر حقوقی آن ها را هدایت کند و به وکلای دادگستری رجوع می‌کنند و مشاجرات خود را برای این وکلا مطرح می کنند. اما شما در سایر حالات این امکان را دارید که فرد دیگری را که وکیل دادگستری نیست جهت دفاع از اسناد خود در دادگاه انتخاب کنید که به این فرد ، وکیل اتفاقی می گویند. وکیل عالی در اصفهان این مطلب را برای شما اماده کرده است تا با کلمه وکیل اتفاقی و شرایط استفاده از آن آشنا شوید.

شرایط وکیل اتفاقی

حتما تمامی اشخاص این امکان را ندارند از وکلای ماهر و زبردست دادگستری برای طرح دعاوی خود بهره مند شوند به این دلیل که وکلای دادگستری پول بسیار زیادی را برای طرح دعوی یا دفاع از شما مطالبه خواهند کرد . کانون وکلا در حالاتی که موکل توان مالی خوبی نداشته باشند ، وکیل معاضدتی را جهت طرح دعوی یا دفاع از ان ها معرفی می نماید. اما شیوه دیگری هم وجود دارد که اشخاص میل دارند از نزدیکان خود که به ضوابط حقوقی آشنا بوده و تماما از مشکلات حقوقی آن ها خبر دارند شخصی را به عنوان وکیل در دادگاه برگزینند که میتواند یک وکیل خوب در اصفهان باشد. این سبک از وکالت برای ممانعت از ضایع شدن حقوق اشخاص به وجود آمده است. البته لازم است این مورد ذکر شود که منظور از وکالت اتفاقی این است که فرد داوطلب وکالت اتفاقی بی داشتن پروانه وکالت دادگستری به طور کاملا محدود از حق و حقوق بستگان خود دفاع می کند و داشتن علم حقوقی از احتیاجات مهم وکالت اتفاقی به حساب می اید.

بر مبنای قانون مصوبه ۱۳۱۵، افرادی که به ضوابط حقوقی اجهاف تمام داشته باشند و میل به دفاع از نزدیکان نسبی یا سببی درجه دوم تا درجه سوم خود دارند این امکان را دارند که سه بار در سال جواز وکالت اتفاقی را بگیرند و از نزدیکان خود در دادگاه دفاع نمایند.

پس فردی که داوطلب وکالت اتفاقی ابتدا باید اطلاعات حقوقی لازم را داشته باشد، دوما از وکلای دادگستری نباشد و جواز وکالت هم نداشته باشد، سوما، میل به دفاع از بستگان نسبی و سببی و بستگان درجه دوم و درجه سوم را داشته باشد و چهارماه دوست داشته باشدکه به شکل اتفاقی سه بار در سال امر وکالت را انجام دهد. الزامی است وکیل اتفاقی در دادگاه حاضر شود و از موکل خود هم دفاع کند.

اشخاصی که داوطلب این طور وکالتی هستند، الزامی است بعد از رجوع به کانون وکلای دادگستری، درخواست خود را با مدارک قانونی دیگر به کانون عرضه کنند و به دنبال ان تمبری ۱۰ هزار ریالی باطل نمایند.داوطلب وکیل اتفاقی باید در خواست دهد تا پروانه وکالت برای او صادر شود و باید خود را به شکل کامل معرفی کند و سطح تحصیلات و تجربیات و علت های اثر گذاری خود را در وکالت اتفاقی نزدیکان خود، اطلاعات کامل موکل و ادرس آن ها و درجه نزدیکی خود را به آن ها و بحث وکیل اتفاقی را هم اطلاع دهد و پس از آن همه مدارک خود را به کانون وکلا ارائه داده تا جواز برای او صادر شود.

نکته مهم وکیل اتفاقی

الزامی است فرد داوطلب وکالت اتفاقی برای هر بحثی که در آن میل به دفاع از موکل خود را دارد، همه مدارک و پیوست های آن بحث را اماده کرده و به کانون وکلا ارائه نماید. حتی در صورتی که در مشاجره ای یک یا چند بحث برای وکالت اتفاقی موجود باشد ، فرد داوطلب وکالت اتفاقی الزامی است برای هر یک مدارک و اسناد خود را مهیا کند، به جز این مورد که کانون وکلا بر اساس به تشخیص خود مطالبه تکرار مدارک و اسناد را نکند و در نخستین بار همه مدارک و مستندات را بپذیرد.

وکیل عالی اصفهان اظهار دارد که کانون وکلا این امکان را دارد که از هر کدام از داوطلبان، آزمون وکالت اتفاقی بگیرد که اگر شرایط اثبات و قبولی در آزمون حاصل شد ، هر کدام از متقاضیان در دسته کانون وکلا خواهند بود که این امکان را دارند در هر بحث مطابق میلی وکالت اتفاقی را انجام دهند و پس از پذیرش در آزمون کانون وکلا این امکان را دارند برای هر داوطلب پروانه وکالت را صادر نمایند.

فرد داوطلب در نهایت باید هزینه معین شده کانون وکلا را جهت صادر جواز وکالت اتفاقی بپردازد تا قادر باشد از موکل خود در دادگاه دفاع نماید . وجه دریافت مجوز وکالت اتفاقی در هرسال تغییر می کند.

هدف واطلب وکالت اتفاقی

معمولا طرح دعوا در دادگاه و یا دفاع از حق سایرین علم حقوقی کافی را نیاز دارد. اما اینکه بی دانش و تجربه لازم نمی شود به برایند کار وکالت ان چنان اطمینان داشت. پس نبود علم حقوقی و نداشتن تخصص و تجربه کافی در دفاع از حق موکل سبب شد تا حق اشخاص پایمال شود یا به اندازه کمتری درخواست شود و یا اینکه در خواست به کندی انجام شود. به این خاطر است که بهره گیری از وکیلان خبره و با تجربه جهت پیگیری کار موکلان در دادگاه امری الزامی و مهم تلقی می‌شود.

حامد امیری وکیل عالی در اصفهان ، با سال ها تجربه موفق در حیطه های مختلف حقوقی شما را در امور حقوقیتان یاری می کند تا به موفقیت برسید. با اینکه بودن یک وکیل خوب و کارامد جهت نیل به اهداف در دادگاه‌ها از احتیاجات اصلی موفقیت به حساب می اید، اما متاسفانه بعضی از اشخاص به خاطر مشکلات مادی نمی توانند از وکلای زبردست بهره مند شوند. چرا که جهت داشتن وکیل بر اساس نوع مشاجره باید وجهی به عنوان حق الوکاله داده شود که بعضی از اشخاص از طور توانی را ندارند.

پس با مد نظر قرار دادن این بحث، قانون پیش بینی‌های مورد نیاز را انجام داده و در اصل ۳۵ قانون اساسی کشور به آن پرداخته است. در این اصل در خصوص دسترسی راحت به وکیل و ممانعت از پایمال شدن حقوق افراد بحث شده است. در این اصل اورده شده است که همه طرفین مشاجره که در دادگاه حضور می یابند ، این امکان را دارند که برای خود وکیل بر گزینند. اگر که دو طرف مشاجره نتوانند برای وکیل خوب در اصفهان اقدام کنند باید امکانات مورد نیاز برای این کار به آنها داده شود.

بر اساس به این اصل قانون، اگر که اشخاص توان مالی مورد نیاز جهت گرفتن وکیل را نداشته نباشند، حکومت با هزینه خود وکیل دادگستری جهت دفاع از حقشان معین می کند که به این وکیلان، وکلای معاضدتی اطلاق می گردد. در این بین می توان به غیر از بر وکلای معاضدتی از اشخاص دیگری هم استفاده کرد. اشخاص کار بلدی که دسته وکلای دادگستری جای ندارد اما قادرند از حقوق موکلان دفاع کنند. پس این گونه پای وکلای اتفاقی به ماجرای دفاع از حقوق موکلان باز می‌شود.

 

منبع : hamedamiri.net/وکیل-عالی-در-اصفهان/ 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

 

تفاوت بین دعاوی حقوقی و کیفری چیست؟

بهترین وکیل کیفری در اصفهان “دعوا” یکی از متداول ترین لغاتی است که در دنیای حقوق وجود دارد که دارای معانی و کاربردهای مختلفی می باشد. در این مقاله ابتدا معنای لغوی و حقوقی این کلمه را به طور کامل توضیح می دهیم و سپس تفاوت بین دعاوی حقوقی و کیفری را بررسی می کنیم.

معنای لغوی و حقوقی “دعوا” چیست؟

کلمه دعوا بر اساس فرهنگ معین شامل معانی مختلفی از جمله خواستن، ادعا کردن، نزاع و دادخواهی می باشد. از نظر حقوقی نیز حقوق دانان معانی مختلفی را برای این واژه در نظر گرفته اند که دارای قرابت معنایی با مفهوم لفظی آن است. مطابق با گفته دکتر عبدالله شمس (یکی از اساتید مشهور در علم حقوق) معنی دعوا در علم حقوق عبارت است از توانایی قانونی که مطابق با آن فردی که حق آن پایمال یا انکار شده است به مراجع ذی صلاح جهت قضاوت وارد بودن یا نبودن این ادعا و همچنین اعمال آثار قانونی مربوطه مراجعه می کند. در نتیجه، لازمه ایجاد دعوا دو شرط است: ۱) فرد واقعا یا به صورت ادعایی دارای حق قانونی و مشروعی باشد؛ ۲) در عمل یا در ادعا حق قانونی و مشروعی مورد انکار یا تجاوز قرار گرفته باشد. در صورتی که فرد مدعی حق این دو شرط مهم را داشته باشد می تواند جهت دادرسی حق پایمال شده خود اقدام نماید.

تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری چیست؟

دعوا انواع و دسته بندی های مختلفی دارد ولی به طور کلی به دو گروه دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری تقسیم می شود. توجه کنید که درصورتی که تصمیم به اقامه دعوا دارید قبل از هر گونه اقدامی با یک مشاوره حقوقی صحبت کنید تا نوع دعوا را تشخیص داده و سپس مطابق با آن فعالیت های قانونی لازم را انجام دهید. از مهمترین تفاوت بین دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف – تفاوت در نحوه طرح دعاوی

نحوه ارائه دعاوی یکی از مهمترین تفاوت های بین دعاوی حقوقی و کیفری می باشد. برای بررسی دعاوی حقوقی شما باید یک دادخواست تنظیم کنید ولی برای دعاوی کیفری شما باید یک شکوائیه تنظیم کنید. در نتیجه مسائلی که مربوط به دعاوی کیفری نمی باشد از طریق طرح شکایت قابل پیگیری نیستند.

علاوه بر این، هزینه بررسی هر دو دعاوی کیفری و حقوقی مستلزم پرداخت هزینه می باشد با این تفاوت که هزینه بررسی دعاوی کیفری یکسان است اما هزینه بررسی دعاوی حقوقی بسته به بهای خواسته فرق می کند. هرچه بهای خواسته بیش تر باشد، هزینه ی دادخواست نیز بیش تر می شود. توجه کنید که “خواهان” و “خوانده” به طرفین دعاوی حقوقی، و “شاکی” و “مشتکی” عنه به طرفین دعاوی کیفری گفته می شود.

ب – تفاوت در مرجع صالح رسیدگی به دعاوی

یکی دیگر از تفاوت های دعاوی حقوقی و کیفری این است که مرجع قضایی جهت بررسی و رسیدگی هر یک از این دعاوی متفاوت است. برای طرح اکثر شکایت (بررسی دعاوی کیفری) باید به دادسرا مراجعه شود که گاهی اوقات این کار نزد ضابطان دادگستری مانند درجه داران نیروی انتظامی و افسران نیز انجام می شود و در آخر این شکایات به مراجع قضایی ذی صلاح انتقال داده می شود. سپس، تحقیقاتی کامل در خصوص پرونده توسط مسئولین انجام می شود و اطلاعاتی جامع درباره پرونده به دادگاه های کیفری ارجاع داده می شود تا حکم قانونی لازم صادر شود. البته بعضی از عناوین کیفری نیز مستقیما در دادگاه های کیفری مفتوح به رسیدگی می گردند. در طرح دعاوی حقوقی نیازی به مراجعه به دادسرا نیست و مراجع قضایی حقوقی وظیفه بررسی این نوع دعاوی را دارند.

پ – تفاوت بین دعاوی حقوقی و کیفری در اسباب طرح دعاوی

دلیل (سبب) طرح دعاوی، یکی دیگر از تمایزات بین دعاوی حقوقی و کیفری می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دعاوی کیفری مربوط به زمانی است که مساله جنبه کیفری دارد. بدین معنا که در صورتی که فردی ادعا کند حق او پایمال شده است و پایمال شدن این حق توسط مراجع قانونی جرم شناخته شود، فرد مدعی باید برای طرح دعاوی کیفری اقدام کند. توجه کنید که جرم یعنی رفتاری که طبق قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تنظیم شده است. در صورتی که مراجع قانونی پایمال شدن حق را جرم تشخیص نداده باشند، فرد باید برای طرح دعاوی حقوقی که در بالا توضیح داده شد اقدام کند.

 

منبع :  hamedamiri.net/بهترین-وکیل-کیفری-در-اصفهان/



:: برچسب‌ها: وکیل کیفری ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

حامد امیری

این سوالی است که در ذهن هر کس به دنبال مشکلات و اختلافات خانوادگی مطرح می شود و مهم ترین دغدغه های افراد به محض مواجه شدن با مشکلات حقوقی است . خانواده مهم ترین رکن در جامعه امروزی محسوب می شود که سلامت و حفظ بنیان خانواده مسأله در خور بحث جامعه امروزی است . اشاره به بحران های خانواده که بسیار متنوع و گسترده هستند می تواند بر روی تعادل جسمی و روانی هر انسانی تأثیر گذارد پس بهتر است برای مواجه با مشکلات و حل و فصل اختلافات خانوادگی بهترین وکیل خانواده در اصفهان و مشاور خانواده را بشناسیم . بهترین وکیل خانواده در اصفهان حامد امیری شناخته شده است . اگراختلافات خانوادگی دارید ، با همسر خود اختلافات مداوم دارید ، همسرتان نسبت به شما سوءظن دارد یا به شما تمایلی ندارد ، روابطی خشک و سرد دارید ، همسرتان اعتیاد دارد یا خشن و بد اخلاق است ، به شما خیانت شده است ، یا مشکلات مربوط به ازدواج مجدد دارید ، مشکلات اقتصادی یا مربوط به شغل دارید که در خانواده تأثیر گذاشته است یا همسرتان از شما سوء استفاده می کند بهترین راه مراجعه به یک مشاور و بهترین وکیل خانواده است .

انواع دعاوی خانواده

طلاق ، طلاق توافقی ، نفقه همسر ، نفقه فرزند ، حضانت ، فسخ نکاح ، عدم تمکین ، فرزند خواندگی ، ازدواج مجدد بدون دلیل قانونی ، ازدواج دائم بدون ثبت آن ، انواع و اقسام سقط جنین ، استرداد جهزیه ، تمکین ، منع اشتغال زوجه ، اهدا جنین و… جز دعاوی خانواده محسوب شده است همان طور که می دانید اقدامات قانونی مشکلات خاص خود را دارد که هر شخصی به تنهایی و بدون وجود مشاور حقوقی از پس آن بر نمی آید . همچنین محیط پر تنش و استرس زا دادگاه ها به علاوه مشکلات خانوادگی و مواجه شدن طرفین با یکدیگر باعث بروز مشکلات بزرگتری می شود که گرفتن بهترین وکیل خانواده علاوه به حل اختلافات شما باعث تسریع در انجام اقدامات قانونی می شود . توصیه می شود برای عدم مواجه با هر گونه مشکل در اولین قدم با بهترین وکیل خانواده مشورت نمایید. حامد امیری یکی از بهترین وکیل های خانواده در اصفهان آماده ی قبول وکالت در انواع دعاوی خانواده شما مراجعین محترم می باشد.

رایج ترین دعاوی خانواده

نفقه ، الزام به تمکین ، استرداد جهزیه ، حضانت فرزند ، طلاق توافقی را می توان به عنوان رایج ترین دعاوی مربوط به خانواده شناخت که در مورد هر کدام به صورت جداگانه توضیح مختصری خواهیم داد.

نفقه

نفقه زوجه شامل تمام نیاز های او متناسب با وضعیت زندگی او از قبیل مسکن ، پوشاک ، خوراک ، هزینه های درمانی و بهداشتی و خدمتکار در صورت عادت یا نیاز که مرد موظف است به تمامی این نیاز ها به درستی پاسخ دهد .

الزام به تمکین

الزام به تمکین جز یکی از دعاوی رایج خانواده محسوب می شود که در واقع زمانی این دعوا مطرح می شود که زوجه به دنبال دعوا و کشمکش های موجود زندگی مشترک را ترک کرده است و به دنبال آن زوج (مرد) جهت اجبار و ملزم کردن زن برای ایفای وظایف زناشویی اقامه دعوی می کند . این نکته را باید ذکر کرد که اگر مرد نیز به وظایف زناشویی خود عمل نکند یا در انجام آن کوتاهی کند امکان اقامه ی دعوا برای زن هم وجود دارد. برای شناخت بهتر حق و حقوق خود بهترین راه مشاوره و استفاده از اطلاعات حقوقی یک وکیل خانواده در اصفهان است.

استرداد جهیزیه

تهیه جهزیه که در بیشتر اقوام درایران بر عهده زن است که در صورت بروز مشکل بین زوجین بحث استرداد جهزیه مطرح می شود که برای این موضوع قبل از هر گونه اقدامی حتما باید با یک وکیل خانواده مشورت کرد زیرا هر گونه اقدام در این زمینه بدون آگاهی سبب توهین و افترا به شما می شود .

حضانت فرزند

در پی جدایی زوجین از یکدیگر رایج ترین مسئله دعوای مربوط به حضانت فرزند است که برای والدین آن ها بسیار مهم است پس بهتر است در این زمینه با بهترین وکیل خانواده مشورت شود تا بهترین راهکار را به شما عرضه نماید .

منبع :  hamedamiri.net/وکیل-خانواده-در-اصفهان/



:: برچسب‌ها: وکیل خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

 

شرایط طلاق زن بدون اجازه شوهر

عقد نکاح شکل دهنده نخستین مبنا و اصل معیشت زن وشوهر است و بر اساس ضوابط جاری در کشور ما و همین طور بر اساس دین اسلام ، باطل شدن عقد نکاح در شرایط و زمان های ویژه ای رخ می دهد که از دسته موارد باطل شدن نکاح می توان مواردی مانند باطل شدن عقد، درخواست طلاق از سمت زوج، طلاق توافقی و همینطور درخواست طلاق از سمت زن را نام برد.

زن در موارد ویژه ای قادر است از دادگاه در خواست طلاق کند و در صورتی که هیچ یک از این موارد و اوضاع مهیا نباشد و زوج درخواست زوجه خود موافقت نکند ، دادگاه حکم طلاق را صادر نمی کند . اما در صورت محرز بودن هر کدام از دوازده شرایط زیر برای دادگاه دیگر به موافقت زوج نیازی نیست و در این موارد دادگاه بی نیاز به موافقت مرد حکم طلاق را می دهد. برای اگاهی یافتن از شروط ضمن عقد و اگاهی از طلاق بی نیاز به وجود مرد از بهترین وکیل طلاق در اصفهان کمک بگیرید. جهت آشنایی کاربران گرامی در این مقاله به بررسی شرایط طلاق زن بدون اجازه شوهر می پردازیم.

کمتر اتفاق می افتد که زن یا حتی مرد از حقوقی که در ضمن عقد به هم واگذار کرده اند مطلع باشند. زوجه قادر است به خاطر ۱۲ شرطی که در ضمن عقد در دفترچه ازدواج به ثبت رسیده از دادگاه در خواست طلاق کند.دفترچه‌های ازدواج که در دفاتر ازدواج ثبت می گردند بند‌هایی دارند که اگر از سمت شوهر امضا شوند، زن این اختیار را دارد که پس از کسب این شرایط در دادگاه‌های خانواده حضور یابد و در خواست طلاق کند.

در بند «الف» این عقد نامه‌ها اورده شده است : ضمن عقد نکاح خارج لازم زوج شرط کرد، هر وقت طلاق به خواست زن نباشد و بر اساس بررسی دادگاه در خواست طلاق به خاطر تخلف زن از تکالیف همسری یا بد اخلاق و رفتار او نبود، مرد وظیفه دارد تا نصف مال موجود خود را که در روز های زناشویی با او به کسب کرده است بر اساس دیدگاه دادگاه بلاعوض به زن بدهد.

در بند «ب» آن هم ضمن عقد نکاح خارج لازم مرد به زن وکالت بلاعزل با حق توکیل غیر می‌دهد که زن اگر شرایطی به وجود امد ، از سمت مرد وکیل است خودش شخصاً یا با گزینش شخص دیگری به نام وکیل به دادگاه رجوع کند و پس از محرز شدن ادعا، تقاضای طلاق کند.

شرط های ضمن عقد نکاح حاوی ۱۲ شرط است که آن را شروط دوازده گانه عقد نکاح می نامند. وکیل طلاق در اصفهان شرط های حق طلاق زن را این گونه بیان می کند:

۱- زن قادر است از دادگاه در خواست صادر شدن حکم طلاق کند، اگر که شوهر از پرداخت خرجی به وی و انجام بقیه حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه امتناع ورزد.

۲- در صورت بدرفتاری مرد به اندازه ای که ادامه حیات و معیشت را برای زن غیر قابل تحمل کند.

۳- مرد به بیماری خطرناک لا علاج مبتلا شود به اندازه ای که سلامت زن را در خطر قراردهد.

۴- مرد دیوانه باشد وقتی که امکان باطل کردن وجود ندارد.

۵- مشغولیت مرد به حرفه ای است که به اعتبار و آبروی زن و منافع خانوادگی او صدمه بزند در این زمان زن قادر است در خواست طلاق کند.

۶- صادر شدن حکم مجازات ۵ سال حبس یا بیشتر برای زوج ، وکیل برای طلاق در اصفهان یا جزای نقدی که به خاطر ناتوانی از پرداخت، سبب ۵ سال بازداشت وی گردد یا حبس و جزای نقدی که همه در مجموع شامل به ۵ سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد نیز یکی از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن توان طلاق گرفتن را می‌دهد.

 

شرایطی مانند حق تحصیل یا کار یا طلاق حقوقی اند که قانوناً به مرد داده می شوند و مرد این حق را به زن می دهد و بعدها هم قادر است مانند سایر حقوق آنها را هم از زن بگیرد عملا به جز وکالت در طلاق احتیاجی به اوردن این حقوق در عقد نیست چرا که زن در هر صورت این حقوق را دارد . در مورد کار کردن هم اگر کار برخلاف خوبی وصلاح خانواده، زن یا مرد باشد، مرد قادر است از ان جلوگیری کند. پس برای تاکید این امکان وجود دارد که حرفه مد نظر را در عقد اورد هرچند عملاً نمونه های محدودی می شود برای مشاغل برخلاف صلاح و مصلحت اورده شده پیدا کرد .وکیل طلاق در اصفهان ذکر کرده است که در خصوص وکالت در طلاق می توان جمله ای مانند این جمله را اورد: ” زن وکیل مرد در طلاق شد تا بی احتیاج به حاضر شدن شوهر، خود را مطلقه نماید”

حق طلاق را نمی توان به زن بخشید . در اصل آنچه که مردم به این نام از ان یاد می کنند دادن وکالت در طلاق و در مواردی تعهد بر بخشیدن وکالت در طلاق است. پس در صورتی که وکالت در طلاق به همسر خود داده باشید اگر در سند مربوطه اورده شده باشد که این وکالت ضمن عقد خارج لازم بخشیده شده است یا به صورت دیگری غیر قابل فسخ شده باشد، امکان باطل کردن ان وجود ندارد و اما به غیر از این موارد امکان باطل کردن وکالت وجود دارد .

حال سوال پیش می اید که در صورتی که زن در خواست طلاق كند حق دریافت مهریه دارد؟

بسته به اینکه چه علتی طلاق بگیرد و نوع طلاق چه باشد در صورتی که طلاق توافقی باشد که دو طرف الزامی است در این مورد سازش کنند اما در صورتی که طلاق بائن باشد و زن برای طلاق علت های محکمه پسند ارائه کند و دادگاه حکم به طلاق به سود زن بدهد در این زمان این امکان را دارد که دادخواست مهریه را هم به دادگاه ارائه کند و آن را هم درخواست کند.

آن چه گفتیم توضیحاتی بود از شرایط طلاق زن بدون اجازه شوهر، اما روشن است مطلع شدن کامل از قوانین و اقدام برای گرفتن حق خود در دادگاه، نیازمند حضور وکیل طلاق در این زمینه می باشد. پس در صورتی که با مشکلاتی مانند ، طلاق ، نفقه ، مهریه و … مواجهه شدید می توانید بدون هیچ گونه نگرانی پرونده ی خود را به وکیل طلاق اصفهان بسپارید . حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ده ها پرونده ی موفق راهنمای شما در جهت پیشبرد پرونده خواهد بود. همچین این امکان فراهم شده است تا پرسش های خود را به صورت آنلاین مطرح نمایید.

 

منبع :    hamedamiri.net/وکیل-طلاق-در-اصفهان/



:: برچسب‌ها: وکیل طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

موسسه حقوقی حامد امیری

حامد امیری دارای پروانه پایه یک وکالت دادگستری و با دانشی جامع از رشته حقوق قضایی در انواع دعاوی حقوقی ، ثبتی ، خانواده ، تجاری و کیفری و ... شامل موضوعات شکایت، امور بیمه، ملکی، مالی، تجاری ، اداره کار،  شهرداری و امور گمرکی همچنین انجام تخصصی امور قراردادها و شرکت ها به عنوان متخصص و وکیلی با تجربه و با تعهد کاری بالا آماده ارائه خدمات وکالتی در اصفهان و سطح کشور عزیزمان می باشدمناسب ترین گزینه برای انتخاب بهترین وکیل در اصفهان می باشد.

انتخاب بهترین وکیل اصفهان و البته وکیلی مورد اعتماد و با تجربه اولین گامی است که باید برای بررسی و حل مسائل حقوقی خود بردارید . اشتباه وکیل در طرح یا دفاع لایحه میتواند نتیجه پرونده را علیه شما تغییر دهد و عواقب خوبی را به دنبال نداشته باشد ، لذا موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان در تلاش است با مدیریت یکی از بهترین وکیل های اصفهان و با تکیه بر دانش ، تبحر و تجربه در پرونده های متنوع کیفری ، حقوقی و خانواده بهترین هارا به مراجعه کنندگان خود ارائه دهد و بتوانید با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب بهترین وکیل در اصفهان اقدام فرمایید. موسسه حقوقی حامد امیری با ارزیابی اولیه حقوقی ، مشکلات و مسائل مراجعه کنندگان را با بهره گیری از تجارب حرفه ای وکیل اصفهان به طور کامل و با دقت بررسی می نماید و با صداقت تمام امکان انجام و یا عدم انجام وکالت پرونده شما را اعلام خواهد کرد و با وجدان کاری و رعایت حقوق مراجعین محترم مانع از تلف شدن وقت شان خواهد شد.

در موسسه وکالتی حامد امیری به راحتی می توانید از بهترین مشاوره های تخصصی به صورت حضوری و غیرحضوری و حتی به صورت آنلاین در کنار بهترین وکیل اصفهان بهره مند شوید . ما در موسسه وکالت و مشاوره حقوقی حامد امیری با ارائه مناسب ترین و موثرترین راه کارها مدیریت و پیشرفت پرونده حقوقی شما را جهت جلوگیری از وقوع خطر علیه شما به دست خواهیم گرفت و در صورت وجود و یا ایجاد هرگونه خطر و ضرر تلاش می نماییم تا شما را در کمترین زمان ممکن و در مسیر موازین قانونی از وضعیت پیش آمده خارج نماییم.

 

وب سایت موسسه حقوقی حامد امیری 

https://hamedamiri.net/



:: برچسب‌ها: بهترین وکیل ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

حامد امیری مشاوره حقوقی آنلاین

یکی از عقود رایج در جامعه، وکالت است. بدین صورت که شخص یا اشخاص، انجام بعضی‌ امور خود که به دلایلی قادر به انجام آن نیستند را به دیگری محول می‌نمایند. این امور اعم از آنکه امور جزئی و مهم مربوط به موکل باشند، انجامش باید از سوی حامد امیری وکیل آنلاین در اصفهان صورت گیرد تا با موازین قانونی و شرعی مغایرت نداشته باشد. معنای لغوی وكالت، تفويض و واگذار نمودن می‌باشد و همانطور که بیان شد در اصطلاح حقوقي ، وكالت نیز عقدی است كه به موجب آن يكي از طرفين، طرف ديگر را برای انجام امری نايب یا همان وکیل خود مي نمايد. وکالت در قانون مدنی ایران در ماده ۶۵۶ اینگونه تعریف شده است: وکالت عقدی است که به‌ موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار دهد . 

امروزه ضرورت مراجعه به وکلای دادگستری و مشاوره حقوقی برای حفظ حقوق قانونی خود مانند ضرورت مراجعه بیمار به پزشک است. در موارد مختلف، اشخاص حقیقی یا حقوقی به خاطر عدم مراجعه به وکلای رسمی و یا مشاوره حقوقی مجرب اقداماتی انجام داده اند که جبران‌ناپذیر بوده و خسارات فراوان مادی و معنوی را سبب گردیده است. بنابراین همواره توصیه می‌شود که قبل از انجام هرکاری به وکیل کارآزموده و با تجربه   مراجعه شود و مشاوره حقوقی سودمندی را دریافت کنید . در صورت ضیق وقت، همواره با استفاده از سرویس مشاوره حقوقی آنلاین می‌توانید به صورت آنلاین به طرح پرسش های حقوقی خود و مشاوره با وکیل آنلاین در اصفهان بپردازید. خوشبختانه در موسسه وکالت جناب آقای حامد امیری وکیل و مشاور حقوقی آنلاین در اصفهان امکان ارائه مشاوره آنلاین حقوقی وجود دارد. در این سرویس، وکیل آنلاین در اصفهان پاسخگوی سئوالات حقوقی شما به صورت آنلاین خواهد بود.

وظایف و اختیارات وکیل و مشاور حقوقی 

الف) مشاوره حقوقی به مراجعان در زمینه موارد قانونی.

ب) حضور در محکمه به عنوان نماینده موکل خود و دفاع از آنها.

پ) تهیه کردن پیش نویس ها؛ قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد کارها حقوقی و قضایی موکل خود.

ت) پیدا کردن موارد مشابه قبلی برای تسهیل کار پرونده جاری در دست.

ث) جمع آوری و نگهداری از مستندات و اسناد مرتبط به پرونده برای عرضه به محکمه جهت دفاع از موکل خود.

ج) حضور در جلسات و مذاکره به منظور کشف اطلاعات بیشتر؛ بازبینی  پرونده و یا عرضه توضیحات و یا دلایل و اسناد به ذی نفعان.

چ) عرضه اسناد و شواهد به محکمه و دفاع از موکل

دانش‌ مورد نیاز برای وکالت

الف) مهارت عالی در سخنگویی و نوشتن متن جهت تنظیم متن دفاعیه و قرائت آن در محکمه.

ب) توانایی تحلیل مقدار زیادی از اطلاعات.

پ) دقت به جزئیات، زیرا که ریزترین موضوع می تواند بر روند پرونده اثر بگذارد و بی توجهی به آن آثار غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

ت) توانایی توضیح مسائل قانونی برای افراد غیر کارشناس به صورت خوب و واضح.

ث) اعتماد به نفس بالا به منظور دفاع کلی از موکل در صحن محکمه.

ج)  توانایی راضی کردن دیگران.

چ) توانایی تحمل فشار کاری زیاد و انجام چندین کار به طور همزمان.

ح) درایت و همدلی با موکل خود به منظور فراهم نمودن اعتماد به نفس و آرامش در او در جهت پیشبرد بهتر پرونده.

خ) جسارت و شهامت.

د) راز داری، چون وکلا اطلاعات خاص موکلان خویش را به منظور دفاع بهتر از پرونده کسب می کنند، می بایست برای موکلان خویش رازدار خوبی باشند.

ذ) آشنایی با مسائل مالی و اعداد و ارقام.

ر) آشنایی نسبی با علوم جامعه‌ شناسی،روانشناسی، انسان شناسی و علوم فلسفه، زیرا حقوق با ایـن علوم رابطه نزدیکـی دارد و برای موفق شدن در ایـن شغل می بایست با آنها آشنا بود.

 

منبع :  hamedamiri.com/وکیل-آنلاین-در-اصفهان/



:: برچسب‌ها: وکیل آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

دعاوی خانواده 

به گفته ی بهترین وکیل خانواده در اصفهان ، دعاوی خانواده از جمله رایج ترین دعاوی هستند ، جای بسی تاسف است که حتی با یک بار مراجعه به دادگاه، متوجه گستردگی و تعدد دعاوی خانواده خواهیم شد. آن چه در دعاوی خانواده اهمیت بسیاری دارد آشنایی افراد با قوانین می باشد. اما برای یک فرد عادی این امکان وجود ندارد که با تمامی قوانین و جزئیات آن ها آشنایی کامل داشته باشد. اشخاص غیر متخصص، نه تنها از دانش کافی برای طرح این دعاوی یا دفاع در برابر آنها برخوردار نیستند، بلکه این جهالت می تواند سبب بروز خسارات جبران ناپذیری شود. لذا با وجود پیچیدگی و گستردگی قوانین و مقررات حاکم بر این دعاوی و نیز با توجه به تصویب قانون جدید حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ و با در نظر گرفتن تغییر و تحولات گسترده ای که با تصویب این قانون صورت گرفت، وجود وکیل خانواده جهت رسیدگی به این دعاوی امری ضروری و انکار ناپذیر است. طبق این قانون تغییراتی در ضمانت اجرای مهریه ، حضانت فرزند، در خواست طلاق از سوی زوجین صورت گرفت. در تمام این دعاوی، حضور یک وکیل خانواده مجرب و متخصص می تواند در پیشبرد پرونده شما در دادگاه خانواده موثر بوده و شما را به نتیجه ی مطلوب و مورد نظر برساند.

دعاوی خانواده آن دسته از دعاوی است که راجع به امر ازدواج و روابط زناشوئی یا ناشی از آن باشد و با توجه به اینکه وضعیت نکاح و مسائل حقوقی پیرامون آن بسیار پیچیده بوده و متاسفانه یکی از شایع ترین دعاوی و از مسائل مبتلا به هموطنان عزیزمان می باشد بالتبع آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه و به روز رسانی آن الزامی می باشد نکته مهم اینکه: با تحولات رخ داده در قوانین خانواده اطلاع و آگاهی از قواعد و احکام برای پیش برد اهداف و تضمین منافع و جلوگیری از تضییع حقوق لازم و ضروری است که ما در این زمینه با آگاهی کامل جهت خدمت رسانی آماده می باشیم.

انواع دعاوی خانواده

هر فردی صرف نظر از نژاد، رنگ و جنس، زبان، مذهب و ملیت عضو خانواده بزرگ بشریت است و از حق و حقوقی برخوردار می باشد. این حقوق کلی حقوق بشر نامیده می شود. اما جدای از این حقوق خانواده به عنوان کوچک ترین واحد جامعه ، نیز دارای قوانین می باشد. با توجه به تعدد دعاوی خانواده این دعاوی در دو گروه کیفری و حقوقی تقسیم بندی می شوند. قوانین خانواده قوانینی نیست که بتوان بر خلاف آن توافق کرد، به‌ جز در مواردی که قانون خود اجازه توافق به زن و مرد داده است. به عنوان نمونه می توان به توافقی که در زمینه ی مهریه ، شروط ضمن عقد ، تصنیف اموال زوج ، حق طلاق ، انتخاب محل اقامت و … بین زوجین انجام می گردد، اشاره کرد.
مسائل مربوط به مهریه و جهیزیه را باید از خانواده جدا کرد؛ زیرا این مسایل جزو مسایل فرعی محسوب می‌شوند و به تراضی طرفین بستگی دارد.
دعاوی خانواده شامل تمامی دعاوی کیفری و حقوقی می شود که در بستر خانواده اتفاق می افتد. همه ی افرادی که در خانواده حضور دارند ممکن است در جریان این دعاوی قرار بگیرند. بیشتر دعاوی خانواده از روابط زناشویی سرچشمه می گیرد و شاید راس این دعاوی را بتوان مهریه و مشکلات مربوط به آن دانست. دعاوی خانواده در دو دسته ی کیفری و حقوقی به شرح ذیل قابل بررسی می باشد. تمامی پروندهای مربوط به دعاوی کیفری و حقوقی خانواده توسط وکیل خانواده پذیرفته می شوند.

دعاوی حقوقی خانواده

مباحث دعاوی حقوقی خانواده عبارتند از : دعوای مطالبه ی مهریه ، تقاضای صدور قرار تامین خواسته از مهریه، مطالبه مهریه از ضامن، حضانت فرزند مشترک، ازدواج مجدد، مطالبه اجرت المثل، استرداد جهیزیه، استرداد هدایای نامزدی، تقسیط مهریه، عدم تمکین، طلاق از سوی زوج ، درخواست طلاق از سوی زوجه، طلاق توافقی و اجازه ازدواج از سوی دختر ، بطلان عقد نکاح ، ثبت واقعه نکاح ، اثبات رابطه زوجیت ، الزام به تهیه مسکن مستقل، مطالبه نفقه ، منع اشتغال زوج ، فسح نکاح ، اثبات رجوع به زوجیت ، ملاقات فرزند مشترک ، صدور حکم رشد. 

 

منبع : 

hamedamiri.com/دعاوی-خانواده/

 



:: برچسب‌ها: وکیل خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

 

دعاوی کیفری

بنا به تعریف بهترین وکیل کیفری در اصفهان دعاوی کیفری زیر مجموعه ی حقوق جزا هستند که مجازات ها و قوانین جزایی را در بر می گیرند. جهت آشنایی با دعاوی کیفری و وظایف وکیل کیفری در اصفهان بهتر است حقوق جزا را بهتر بشناسیم. حقوق جزا بخشی از حقوق عمومی است. این بخش از حقوق عمومی با تعریف اقدامات مجرمانه و تعیین مجازات برای بزه کاران، سعی در پیشگیری از وقوع جرم دارد. در صورت ارتکاب جرم، میزان مسئولیت مرتکب و نحوه تعقیب و تعیین مجازات او را مشخص می شود. در نهایت حقوق جزا در راستای تهیه نمودن وسایل اصلاح و تربیت مجرمین می کوشد. نحوه ی طرح شکایت کیفری به این صورت است که ، در دادسرا مطرح شده و خطاب به دادستان نوشته می شود. شکواییه ی مورد نظر باید خطاب به دادستان نوشته شده و در این شکواییه نام ، مشخصات و آدرس کسی را که از او شکایت دارید ، ذکر نمایید. فرم خاصی برای نوشتن شکوائیه ی کیفری مطرح نشده است، اما بهتر است شکایت نامه به صورت منظم و مرتب بوده و از نظر خوانایی و جمله بندی به درستی نوشته شود.

علاوه بر این موارد، سوالات و ابهامات مختلفی در مورد دعاوی کیفری مطرح است که در این مقاله به برخی از آن ها پاسخ می دهیم. دعاوی کیفری شامل کدام دعاوی هستند؟ تفاوت دعاوی کیفری و حقوقی در چیست؟ آیا حضور وکیل دعاوی کیفری در موفقیت پرونده موثر است؟ بهترین وکیل کیفری در اصفهان کیست؟

حامد امیری وکیل کیفری اصفهان

انواع دعاوی کیفری چیست؟

 دعاوی کیفری انواع مختلفی دارند و به طور کلی دعاوی هستند که در صلاحیت رسیدگی دادسرا و محکمه جزایی می باشند. دعاوی کیفری در چند دسته ی کلی شامل ؛ جرائم مالی ، جزائم علیه اشخاص ، جرائم امنیتی ، جزائم خانوادگی مطرح می شوند. در این بخش به ذکر برخی از زیر مجموعه های هر یک از انواع دعاوی کیفری از زبان وکیل کیفری اصفهان می پردازیم.

جرایم مالی : سرقت ، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ، تخریب، صدور چک بلامحل و سایر جرایم مالی

جرایم شخصی : قتل ، تجاوز به عنف و سایر جرایم علیه تمامیت جسمانی و حیثیت اشخاص

جرایم امنیتی : جعل ، محاربه ، جاسوسی و …

جرایم خانوادگی : ترک انفاق ، عدم ثبت نکاح و سایر جرایم مرتبط

تفاوت دعاوی کیفری و حقوقی چیست؟

شاید بارها اصطلاح دعاوی حقوقی و کیفری را شنیده یا در هنگام مراجعه به دادگستری با پرونده های مختلف حقوقی و کیفری روبه رو شده باشید. حتما به این فکر کرده اید که تفاوت دعاوی کیفری و حقوقی که روی تابلوی شعب دادگاه ها می بینید چیست؟ حتی روی برگ های ابلاغیه که از سوی مراجع قضایی صادر می شود با اصطلاحات کیفری و حقوقی مواجه شده اید. شاید بسیاری معنی صحیح و کامل این اصطلاحات را نمی دانند و همین امر گاهی موجب سردرگمی ایشان می گردد.
به زبان بهترین وکیل کیفری اصفهان می توان این گونه بیان کرد که ، در دعاوی حقوقی یا مدنی، بحث در مورد روابط اقتصادی و اجتماعی است و سخنی از وقوع جرم نیست. در دعاوی حقوقی فردی که خود را برحق می داند به دادگاه مراجعه کرده و جهت احقاق حق خود درخواست می نماید.
در مقابل دعوای کیفری در پی انجام یک جرم مطرح می گردند. کسی که به مراجع قضائی مراجعه می کند، مدعی می شود که از وقوع جرم متضرر شده و خواهان این است که مجرم به حکم قانون مجازات شود. در ماده ی دو قانون مجازات اسلامی می خوانیم. « هر رفتاری اعم از ؛ فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، جرم محسوب می شود.»

منبع :

hamedamiri.com/بهترین-وکیل-کیفری-در-اصفهان/



:: برچسب‌ها: وکیل کیفری ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبا

شرایط طلاق به درخواست زوج

به گفته حامد امیری ، بهترین وکیل طلاق در اصفهان ؛ طبق قانون مرد می تواند هر زمان که بخواهد زن خود را طلاق بدهد. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی اختیار طلاق با مرد می باشد و مرد می تواند هر وقت بخواهد بدون هیچ گونه علت موجهی دادخواست طلاق دهد و با صدور حکم طلاق ، در فرجه ی مقرر قانونی در صورت پرداخت تمام حقوق زن از جمله مهریه ، نفقه ، اجرت المثل و… یا تعیین تکلیف پرداخت از طریق طرح دعوای اعسار امکان اجرای صیغه ی طلاق برای وی فراهم می باشد. ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی اشاره به این دارد که مرد با رعایت شرایط مندرج در قانون می تواند در جهت تقاضای طلاق همسر به دادگاه مراجعه نماید.

مهریه در طلاق به درخواست زوج

مهریه به مالی گفته خواهد شد که به محض وقوع عقد نکاح مرد مکلف به پرداخت آن به زن می شود . اگر مهریه عند المطالبه باشد ، در هر شرایطی که زن آن را مطالبه کند باید پرداخت شود و در صورتی که مهریه عند الاستطاعه باشد زن باید توانایی مالی شوهر خود را اثبات کند یا اموال او را معرفی و توقیف کند تا بتواند مهریه بگیرد . در طلاق به درخواست زوج ، مرد باید مهریه زن را پرداخت نماید و البته در صورت عدم توان مالی به پرداخت دفعـﺔ الواحد امکان تقسیط پرداخت از طریق طرح دعوای اعسار مهیا می باشد.

اگر مرد قصد طلاق زن باکره خود را داشته باشد چه مقدار از مهریه به زن تعلق می گیرد؟

به گفته حامد امیری مطابق با موازین قانونی در صورتی که مرد زن باکره ی خود را طلاق بدهد باید نصف مهریه را به زن بپردازد یا تکلیف پرداخت نصف مهریه مشخص شود تا بتواند زن را طلاق دهد .
اگر طلاق به درخواست زوجه نباشد ، مرد می تواند برای پرداخت مهریه دادخواست اعسار دهد تا در صورتی که اعسار پذیرفته شود مهریه را به صورت اقساط به زن پرداخت نماید و دادخواست طلاق از طرف زوج با دادخواست اعسار هیچ منافاتی نخواهد داشت .

-آیا در طلاق به درخواست زوج ممکن است اعسار او قبول نشود؟

به این نکته ی مهم توجه داشته باشید در پذیرش دعوی اعسار فرقی نمی کند که درخواست طلاق از طرف مرد بوده یا از طرف زن در هر صورتی در صورت احراز معسر بودن مرد اعسار او پذیرفته خواهد شد .

-آیا مرد می تواند در حال پرداخت اقساط مهریه زن را طلاق دهد؟

به گفته حامد امیری ؛ برای طلاق از طرف مرد اصلاً لازم نمی باشد که مهریه به صورت کامل پرداخت شده باشد ، بلکه همین که تکلیف پرداخت مهریه مشخص شود مرد می تواند زن خود را طلاق دهد .

-آیا مرد می تواند در صورت اثبات رابطه نامشروع زن او را بدون پرداخت مهریه طلاق دهد ؟

به گفته حامد امیری وکیل خوب برای طلاق در اصفهان ؛ مرد از زمان وقوع عقد نکاح ملزم به پرداخت مهریه به زن می باشد و تحت هرشرایطی باید به زن مهریه را پرداخت نماید حتی در صورت اثبات رابطه نامشروع .

فقه در طلاق به درخواست زوج

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و مورد نیاز زن ازقبیل ؛ مسکن ، البسه ، غذا ، اثاث منزل ، هزینه های درمانی و بهداشتی و هر آنچه که زن به آن احتیاج دارد و متناسب با شأن و شخصیت اوست . میزان نفقه را دادگاه بر اساس شأن و شخصیت زن و زندگی پدری او مشخص می کند و مرد نیز مکلف به پرداخت آن خواهد بود البته در صورت اثبات نشوز نفقه ی معوقه به زوجه تعلق نمی گیرد.

اجرت المثل در طلاق به درخواست زوج

زن در زندگی مشترک یکسری کارهایی انجام میدهد مثل تمیز کاری ، پخت و پز و …که اصل بر این است که انجام این قبیل کارها را به صورت رایگان نمیداده و اصل عدم تبرع می باشد ولی در صورتی که در انجام کارهای خانه قصد و نیت تبرع داشت و به اصطلاح کارها را به صورت رایگان انجام داده نمی تواند اجرت المثل ایام زوجیت بگیرد . در صورتی که طلاق به درخواست زوج باشد و زوجه احراز نماید در زمان زوجیت کارهایی را که شرعاً بر عهده ی وی نبوده و عرفاً برای آن کارها اجرت می بایست پرداخت می شده به دستور زوج و بدون اینکه قصر رایگان انجام دادنش را داشته باشد انجام داده است و این مهم برای دادگاه ثابت شود زوج می بایست مبلغ محاسبه شده ی اجرت المثل کارهای انجام گرفته توسط زوجه را که توسط کارشناس رسمی تعیین شده از سوی دادگاه اعلام می گردد پرداخت یا ترتیبی بر پرداخت آن مقرر نماید. شایان ذکر است اصولاً مبلغ اجرت المثل در طلاق توسط دادگاه با توجه به مسئولیت های زن در خانه و تعداد سال های زندگی مشخص خواهد شد .

شرط تنصیف دارایی در طلاق به درخواست زوج

یکی از شروطی که در سند نکاحیه وجود دارد و به امضای زوجین میرسد شرط انتقال تا نصف دارایی شوهر است که این مقدار نباید از نصف اموال بیشتر شود اما امکان دارد کمتر از نیم اموال باشد مانند ربع ، خمس و مقادیری از این قبیل .
بر اساس بند الف شرایط ضمن عقد مندرج در سند نکاحیه ، اگر طلاق به درخواست زوج باشد و طبق تشخیص دادگاه ، تقاضای طلاق از طرف مرد ناشی از تخلف زن از وظایف همسری و سوء اخلاق و رفتار وی نباشد ، زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی که با زوجه خود به دست آورده یا معادل آن را ، بصورت بلاعوض به زن بدهد .
در صورت طلاق ، زوج مکلف نمی باشد که به طور قطع نصف اموال خود را به زوج انتقال دهد ، بلکه در این شرط آنچه مورد لحاظ قرار خواهد گرفت تا نصف اموال می باشد ، نه نصف اموال به صورت مطلق . اینکه چه مقدار از اموال زوج به زوجه تعلق خواهد گرفت بستگی به نظر دادگاه خواهد داشت ، ممکن است حکم به انتقال یک پنجم یا یک سوم اموال صادر شود .

 

وکیل برای طلاق در اصفهان  حامد امیری 

منبع : hamedamiri.com/شرایط-طلاق-به-درخواست-زوج/



:: برچسب‌ها: وکیل طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد